რატომ აღარ იკითხება სვეტიცხოვლის კედლის მხატვრობა?

svetitskhoveli-1

რატომ აღარ იკითხება სვეტიცხოვლის კედლის მხატვრობა?

გიდებზე დაყრდნობით სოციალურ ქსელში ვრცელდება ინფორმაცია, სადაც ნათლად ჩანს გათეთრებული კედლის მხატვრობა სვეტიცხოვლის ტაძარში. ჯერჯერობით უცნობია კონკრეტული მიზეზი, რამაც გამოიწვია უნიკალური ფრესკების ფერის შეცვლა. ამ დრომდე განმარტება არ გაკეთებულა საქართველოს კულტურული მემკვიდრეობის დაცვის ეროვნული სააგენტოს მხრიდან.
საყდრისის კომიტეტი” დაუკავშირდა რამდენიმე რესტავრატორს, რომლებიც აცხადებენ, რომ სავარაუდოდ, პრობლემა წყლით კედლის დასველებასთანაა დაკავშირებული, თუმცა, ამავდროულად გადაჭრით აცხადებენ, რომ დასკვნების გაკეთება არასწორია ადგილზე კვლევის გარეშე და აღნიშნული ფაქტი დაუყოვნებლივ საჭიროებს სიღრმისეულ კვლევას.
“საყდრისის კომიტეტი კულტურული მემკვიდრეობისთვის” მოუწოდებს კულტურის მინისტრს, თეა წულუკიანს, მიავლინოს ადგილზე მის დაქვემდებარებაში მყოფი სააგენტოს თანამშრომლები, რათა უმოკლეს დროში ჩატარდეს კვლევა ფრესკების ფერის შეცვლის მიზეზის დასადგენად და პრობლემის აღმოსაფხვრელად.
შედარებისთვის გთავაზობთ ფოტოებს, რომლებიც გადაღებულია 2024 და 2017 წელს. ფოტოები სოციალურ ქსელში გაავრცელა ნუცა ცქიმანაურმა.
427994829_412393534661891_8029779726069844994_n427997371_412393544661890_5131378866433890254_n

***

სვეტიცხოვლის ცეკვის სცენა ფერხულისა და მუსიკოსთა დასის მონაწილეობით, გარდა იმ ძირითადი ამოცანისა, რაც XVII საუკუნეში მისმა დამკვეთებმა და შემსრულებლებმა ჩადეს (იმ დროის ამოცანებიდან გამომდინარე, როდესაც ის იქმნებოდა), მომდევნო საუკუნეებში, განსაკუთრებით კი მშვიდობიანობის ხანაში, სხვადასხვა დარგის ხელოვანთათვის შთაგონების წყაროდ იქცა და მათ შემოქმედებაშიც აისახება.

თავად აღნიშნული ფრესკა (ეკლესიის მესვეურთა და სპეციალისტების დღემდე გაუნელებელი ინტერესისა), გარდა ეროვნული იდეის პროპაგანდისა  საქართველოსა და ქართული კულტურის წარდგენისა და პოპულარიზაციის წყაროცაა როგორც ქვეყნის შიგნით, ისე საერთაშორისო ასპარეზზე. ამის ერთ-ერთი დასტური სვეტიცხოვლის ტაძრის ქართველ და უცხოელ დამთვალიერებელთა უწყვეტი ნაკადებია.” – მანანა გაბაშვილი – ცეკვის სცენა და მუსიკოსთა დასი სვეტიცხოვლის ფრესკაზე

#საყდრისისკომიტეტისგან


Leave a comment